Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

A co z dużą ilością snu?

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Istnieje wiele powodów, dlaczego ludzie mają problemy ze snem. Zazwyczaj ludzie nie mogą się wyspać, i mimo, że jest to dobrze znane że sen jest niezbędny dla zdrowia, wielu ludzi myśli, że mają oni wystarczającą ilość snu, gdy w rzeczywistości są oni pozbawieni snu. Następnie jest to znacznie mniej powszechne że ten brak snu występuje i ludzie, którzy z jednej lub innego powodu śpią zbyt dużo. To może powodować wiele problemów medycznych i nawet występuje tu ryzyko śmierci. Gdy przyjrzymy się temu czy ludzie mogą rzeczywiście umierać z nadmiernego snu, jest to dodatkowym czynnikiem, który trzeba przemyśleć. Wiemy o dwóch rzeczach, które są silnie związane z ludźmi, którzy mieli zbyt dużo snuto depresja i niski status społecznoekonomiczny. Te dwa czynniki silnie wpływają na wiele problemów ujemnych zdrowotnych, takich jak choroby serca. Więc w jaki sposób określić, czy nie dajemy sobie za dużo snu? Możemy podać ogólną definicję że nie można spa c więcej niż dziewięć godzin w nocy. Zaleca się, że optymalna ilość snu na dobę, człowiek powinien dostać od siedmiu do dziewięciu godzin. I na pewno na podstawie krótkoterminowych wniosków dziewięć godzin nie może być złe dla zdrowia, jeśli dzieje się tak tylko od czasu do czasu. Jeśli człowiek doświadcza stresu lub choroby, lub może po prostu być wyczerpany to śpi przez dłuższy czas i to może być bardzo regenerujące.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl