Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Dbanie o skóre

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Nasza skóra i włosy będą natomiast negatywnie reagować na żywność konserwowaną i mocno słodzoną. Konserwanty i cukier utrudniają bowiem przemianę materii, sprawiając, że organizm wypełniają toksyny objawiające się między innymi wypryskami na skórze. Osoba dbając o włosy i skórę powinna też dużo pić. Wskazana jest nie gazowana woda mineralna, jak również zielona i czerwona herbata i takie zioła, jak bratek, skrzyp, rumianek. Skutecznie oczyszczają one organizm, budują silną skórę i włosy. Rzecz jasna, poza odżywianiem się, powinniśmy pamiętać o należytym dotlenieniu skóry i włosów. Warto zatem spędzać czas na świeżym powietrzu, chodzić na spacery, także uprawiać jakiś sport, na przykład jeździć na rowerze czy biegać. W ten sposób oczyścimy organizm z toksyn i dotlenimy go. Dla skóry bardzo wskazana okazuje się ponadto sauna. Warto też pamiętać o higienie, o częstym myciu twarzy i całego ciała oraz włosów. Warto stosować naturalne kosmetyki bez konserwantów, dobrane do naszego typu cery. Na skórę wspaniale działa tez naturalny peeling z piasku, cukru, soli, soku z cytryny. Ponadto nasza skóra bardzo lubi maseczki owocowe. Jak zatem widać, sposobów na to, aby należycie zadbać o skórę i włosy, jest całe mnóstwo. Warto zatem zabrać się do pracy, skomponować sobie zdrowa dietę i zacząć na inne sposoby dbać o wygląd naszej skóry i włosów. Na pewno nie pożałujemy swoich działań, gdyż niebawem przyniosą one efekty.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl