Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Diety dla różnych grup krwi – grupa AB

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Grupa ta jest połączeniem krwi z grupy A i B, czyli krwi delikatnej i mocnej, niekiedy nazywanej barbarzyńską. Produkowane przez tę grupę antygeny są w zależności która krew jest mocniejsza albo podobne do grupy A albo do grupy B, czasami też łączą się ze sobą i wytwarzają antygeny AB. Ogólnie rzecz biorąc, te rzeczy, które są niewskazane dla grupy A lub grupy B, są również nietolerowane przez osoby z grupą AB. Oczywiście od każdej reguły jest jakiś wyjątek. Osoby z krwią grupy AB teoretycznie są przystosowane do jedzenie mięsa, jednak w ich żołądku znajduje się za mało kwasów żołądkowych, co powoduje, iż spożyte mięso, poprzez powolną przemianę materii, zamiast zamieniać się w energię, zamienia się w tłuszcz, który odkładany jest w organizmie. A co za tym idzie, zamiast chudnąć osoba taka tyje. Jeśli chce tego uniknąć, nie powinna zrezygnować z mięsa, a jeśli już musi je jeść, to powinna jeść jego małe ilości, a pozostałą dietę wzbogacić w warzywa i tofu. Powinno się również unikać pszenicy, która zakwasza tkanki i powoduje spowolnienie przemiany materii i tycie. Produkty wskazane do spożycia: indyk, królik, jogurt, kefir, ser feta, serek wiejski, orzeszki ziemne, , orzechy włoskie, fasola czerwona, chleb z kiełków pszenicy, chleb z mąki sojowej, botwina, brokuły, buraki, kalafior, ogórek, pietruszka, seler, por, sok z marchwi.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl