Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Diety na kobiece dolegliwości – osteoporoza

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Kości są jednym z najważniejszych elementów naszego ciała, to one tworzą szkielet, na którym trzymają się pozostałe narządy, dlatego musimy o nie dbać. W kwiecie wieku są, kiedy osoba ma 30 lat, natomiast po 45 roku życia zaczynają się problemy, ponieważ kości stają się kruche i łamliwe. Aby nie pozwolić na rozwój osteoporozy należy stosować dietę bogatą w wapń, a także dużo ćwiczyć, nie palić, oraz wygrzewanie się codziennie na słońcu min. 15 minut. Dzięki temu możesz uniknąć zapadnięcia na tę chorobę. Jeśli nie przeszłaś jeszcze menopauzy, wówczas dzienna dawka wapnia powinna wynosić 1000 mg, natomiast jeśli właśnie przechodzisz menopauzę, dawkę tę powinno się zwiększyć do 1300 mg. Żeby to się udało podstawą diety muszą być mleko i jego przetwory. Należy również w pożywieniu szukać witaminy D, wzmacniającej kości – odnajdziesz ją w rybach. Co jeść: żeby pokryć codzienne zapotrzebowanie na wapń, najlepiej jest wypić 3 szkl. mleka, zjeść plaster sera żółtego oraz 100g twarogu. Żeby uniknąć choroby, lepiej jest wybierać niskotłuszczowe mleko i produkty melkopochodne (nie wolno wybierać beztłuszczowych, ponieważ one pozbawione są witaminy D). Dieta powinna być bogata również w sardynki w oleju oraz szpinak, brokuły, fasolkę i natkę pietruszki. Czego nie jeść: serka topionego (zawiera za dużo tłuszczu), śmietany, zupek w proszku, coli (zawiera fosforany, które utrudniają przyswajanie witaminy D w organizmie), alkoholu i dużych ilości kawy (dwie filiżanki) i herbaty (cztery szklanki).

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl