Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Diety na kobiece dolegliwości – PMS

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Kiedy musimy stosować diety lecznicze, od razu wiadomo, że muszą być one lekkostrawne. Muszą też dostarczyć wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego rozwoju organizmu. Do podstawowych składników potrzebnych w zdrowym żywieniu możemy zaliczyć węglowodany złożone oraz pełnowartościowe białko, a także tłuszcze. Każda dieta musi być bogata w warzywa i owoce. PMS, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego jest stanem, w którym żadna kobieta nie potrafi normalnie funkcjonować, ponieważ powoduje on nieprzyjemne dolegliwości. Do najczęstszych objawów zalicza się: wahania nastrojów, bóle głowy lub kłopoty ze skórą twarzy. Te trudne dni pomoże przetrwać picie ziół, np. herbatki z dziurawca lub lekkostrawna dieta z ograniczoną ilością soli. Podczas PMS powinno się jeść gotowane warzywa, chude mięso, ryby i odtłuszczony nabiał. Nie są zalecane natomiast potrawy smażone, fast foody, produkty gotowe do spożycia, np. sosy ze słoika oraz żywność wędzona. Nie wolno też jeść dań pikantnych i mocno solonych. Na parę dni przed miesiączką nie powinno się jeść potraw, które powodują wzdęcia, np. fasolki po bretońsku, bigosu, czy grochówki. Nie należy również objadać się słodyczami, choć podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego na pewno będziemy odczuwać wzmożony apetyt na cukierki czy czekoladki. Jednak najlepiej słodycze zastąpić lekkostrawnymi o pożywnymi owocami. Zalecane jest również picie dużej ilości wody niegazowanej, minimum dwa litry dziennie.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl