Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Dobre odżywianie a dobre samopoczucie.

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Nie od dziś wiadomo, że aby dobrze się czuć, należy się dobrze odżywiać. Jak mówi stare powiedzenie, że człowiek jest tym, co je. Czyli trzeba się odżywiać przede wszystkim zdrowo! Należy jeść dużo owoców i warzyw by cieszyć się dobrym zdrowiem. Ale również trzeba odpowiednio się odżywiać i nie chodzi tu wyłącznie o to co się je, ale również jak się te posiłki spożywa. Bardzo ważne w dbaniu o zdrowie jest jedzenie śniadania. Śniadanie jest podstawowym posiłkiem i aby mieć energię na cały dzień, należy zjeść porządne śniadanie, które dostarczy odpowiedniej energii i witamin na cały dzień! Najlepiej, kiedy dane śniadanie będzie zróżnicowane, a więc bardzo wartościowe. Dlatego bardzo ważne jest by na śniadanie zjeść jakiś owoc, ale również zjeść do tego coś pożywnego! Aby być zdrowym, należy jeść pięć posiłków dziennie, ważne, by były one lekkie i zdrowe, zróżnicowane i ważne jest, by nas nie zapychały! Należy jeść więcej posiłków, ale tak by się nie przejadać! Dla każdego człowieka powinna być dostosowana inna dieta. Gdyż każdy z nas jest inny! Jedni ludzie są bardziej otyli a jedni szczuplejsi, dlatego warto dostosować swoje posiłki do swojej tuszy. Wiadomo, że osoby zbyt szczupłe powinny zjadać coś bardziej pożywnego. Osoby takie powinny sięgać po bardziej kaloryczne potrawy, co nie znaczy, że powinny one być niezdrowe. Osoby bardziej otyłe powinny zaś zrezygnować z tłustych potraw, które mają zbyt dużo kalorii. Aby zadbać o zdrowie powinno się również pić dużo wody. Organizm powinien być dobrze nawodniony, a prócz tego, że będziemy się dobrze czuć, będziemy również dobrze wyglądać na zewnątrz. W odpowiedniej diecie możemy zadbać przede wszystkim o dobre samopoczucie fizyczne, ale również o zdrowy wygląd. Pijąc dużo wody pozbywamy się zmarszczek, a nasza cera nabiera zdrowego koloru.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl