Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jak dbać o skórę i włosy

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jeżeli zależy nam na tym, aby mieć piękną skórę i włosy, nie wystarczy używać kosmetyków wzmacniających te obszary ciała. Trzeba przede wszystkim stosować odpowiednią dietę. Skóra i włosy, aby prawidłowo funkcjonować, potrzebują odpowiedniej ilości białka, tłuszczu, węglowodanów, a także witamin i minerałów oraz błonnika. Szczególnie potrzebne są im takie witaminy, jak A i E oraz wszystkie witaminy z grupy B. Spośród pierwiastków, włosy szczególnie potrzebują cynku, krzemu, magnezu i potasu. Dieta zapewniająca zdrowie skóry i włosów powinna obfitować w nie nadmiernie tłuste białko, najlepiej roślinne, zawarte między innymi w produktach razowych oraz roślinach strączkowych i orzechach. Wszystkie one SA dodatkowo bogate w błonnik pokarmowy oraz witaminy z grupy B, które poprawiają przemianę materii, a dzięki temu pozwalają uniknąć wyprysków na twarzy i oczyszczają ciało z toksyn. Ponadto skóra i włosy lubią bardzo warzywa, zwłaszcza marchew, rzepę, cebulę, czosnek, rzodkiewkę. Warzywa te dzięki bogactwu witamin A i E, a także krzemu i cynku, wzmacniają włosy i skórę, pomagają pozbyć się nadmiernej tłustości cery, usuwają łupież, wzmacniają i odżywiają skórę i włosy. Spośród tłuszczy włosy i skóra najbardziej lubią tłuszcze roślinne, które zapewniają im zdrowie i promienny wygląd. Warto zatem zjeść chociaż raz na tydzień czy dwa pastę z awokado, pochrupać orzechy i migdały, a smażyć potrawy na oliwie z oliwek.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl