Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jak skutecznie schudnąć

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Niestety nadwaga i otyłość stanowią plagi naszych czasów. Bardzo wiele osób boryka się z nadmiarem masy ciała. Już nie tylko osoby w wieku średnim nabawiają się brzuszka. Często na nadmiar ciała uskarżają się również ludzie młodzi, a nawet dzieci. Nadwaga i otyłość wynika z jedzenia zbyt dużej ilości pokarmów, a także nieodpowiednich pokarmów. Osoby grube często mają niedobory różnych substancji odżywczych, mimo potężnej tkanki tłuszczowej. Nie spożywają bowiem odpowiedniej ilości białek, witamin i minerałów, lecz za to ogromne ilości tłuszczu oraz węglowodanów. Tłuszcz i węglowodany są niezbędne do życia, jednak w nadmiarze prowadza do otyłości. Zwłaszcza cukier oraz tłuszcze zwierzęce są szkodliwe dla organizmu. Ponadto na nadmierną masę ciała społeczeństwa wpływa siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej. Wiele osób ma prace siedząca, często przy komputerze, która okazuje się szkodliwa dla oczu i kręgosłupa, a przy okazji sprzyja magazynowaniu tłuszczyku pod skórą. Często też nie chodzimy do pracy czy szkoły ani nie pokonujemy schodów w naszym bloku, lecz poruszamy się za pomocą samochodów, autobusów, wind. W domu też w wielu obowiązkach wyręczają nas specjalistyczne maszyny, zaś czas wolny spędzamy często przed komputerem i telewizorem. Odbija się to niekorzystnie nie tylko na naszej masie ciała, ale ogólnie na zdrowiu i kondycji.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl