Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jak ważny jest sen dla zdrowia?

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jak zadbać o zdrowy sen? Wczesne kładzenie się spać, to niestety nie wszystko. Nie każdy może chodzić wcześnie spać, a poza tym nie każdy potrafi wcześnie zasnąć. Niektórzy z nas mają ogólne problemy z zasypianiem. Winne temu mogą być różne czynniki zewnętrzne, takie jak stres w pracy, ogólne rozdrażnienie, nieprawidłowe odżywianie, przysypianie w ciągu dnia. Aby zadbać o zdrowy sen, trzeba mieć zaplanowane co, gdzie i kiedy. Nasz dzień nie powinien się różnić od poprzedniego zbyt drastycznie. Jeżeli dzień wcześniej idziemy spać o 22, postarajmy się by tak było codziennie. Albo chociaż, żeby godziny snu, były przybliżone. Pamiętajmy również o tym, że stres w pracy ma ogromny wpływ na nasz sen. Jeżeli za dnia mamy zbyt dużo stresów, trudno nam potem zasnąć. Dlatego trzeba się postarać, aby dość spokojnie przebiegał nasz każdy dzień. Jednakże w dzisiejszych czasach bardzo trudno o zdrowy sen. Przede wszystkim stres towarzyszy nam praktycznie cały czas. Dlatego aby łatwiej nam się zasypiało można skorzystać z różnych ziołowych specyfików, które pomogą nam osiągnąć spokojny sen, gdyż to również jest ważne, by sen był zdrowy, musi być spokojny. Ciągle budzenie się w nocy również nie jest dobre dla naszego zdrowia. To powoduje, że jesteśmy niedospani i drażliwi. Również kiedy robimy sobie zbyt długie drzemki w ciągu dnia, może to mieć wpływ na to, że nie możemy zasnąć wieczorem o zwykłej porze. Aby być zdrowym, trzeba mieć zdrowy sen, gdyż niewyspanie może mieć bardzo niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Dlatego musimy sypiać wystarczającą ilość godzin.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl