Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jakie są zalety regularnych ćwiczeń.

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Każdy wie, że ćwiczenia powodują dobre samopoczucie i zdrowe ciało. Jednak przyjrzyjmy się temu, jak to dokładnie wygląda. Jakie ćwiczenia na co mają ogólny wpływ. Przede wszystkim ćwicząc mamy dobre samopoczucie i czujemy się dużo lepiej oraz jesteśmy zdrowsi. Regularne uprawianie sportu powoduje, że spowolnione są procesy starzenia się u takiej osoby. Kiedy uprawiamy jakiś sport, w zależności od danego wysiłku poprawiamy swoje krążenie krwi. Nasz układ krążenia staje się bardziej wydajny, przez co od razu poprawia się nasz stan fizyczny. Stajemy się również silniejsi i zaczynamy posiadać różne zdolności fizyczne. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom możemy poprawić również swoją postawę. Już nawet dzieci w szkole wykonują różne ćwiczenia korekcyjne by poprawić swoją sylwetkę. Im wcześniej zaczniemy takie ćwiczenia wykonywać, tym większe prawdopodobieństwo, że nasze sylwetki będą w przyszłości nienaganne i nie będziemy mieli problemów z kręgosłupem. Dzięki różnym ćwiczeniom wzmacniamy również nasze mięśnie, przez co nasze stawy stają się bardziej ruchliwe i sprawne! Ale prócz wszystkich tych fizycznych aspektów, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie, trzeba również zauważyć, że takie ćwiczenia mają również bardzo pozytywny wpływ na nasze samopoczucie psychiczne! A psychika tutaj jest również bardzo ważna! Człowiek wysportowany jest szczęśliwszy a co przez to idzie, staje się bardziej pewny siebie i jest znacznie bardziej zadowolony z życia niż przeciętny człowiek, który żadnego sportu nie uprawia. Dzięki aktywności fizycznej poprawiamy warunki fizyczne naszych organów wewnętrznych! Między innymi dbamy o serce, o swoje ciśnienie, które dzięki regularnym ćwiczeniom zaczyna się normować, ale także poprawie ulega nasza krew oraz nasza krążenie! Krótki mówiąc, stajemy się zdrowsi!

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl