Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jedzenie obfite w przeciwutleniacze

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Istnieją na rynku żywność, która jest bardzo pożywna. Ma pozytywny wpływ na organizm, a nawet ma naturalne właściwości lecznicze. Kilka z takich produktów jest klasyfikowanych jako super żywność, gdyż są one pełne znacznej ilości witamin i minerałów. Ich spożywanie może naturalnie wzmocnić układ odpornościowy i naprawić wiele uszkodzonych komórek w organizmie. Dobrze jest wnieść je do codziennych posiłków. Nasiona Chia są bogate w białka, błonnik i przeciwutleniacze. Są dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega3. Większość, jeżeli nie wszystkie jej węglowodanów są w postaci włókien, a nie kompletnego źródła białka. Nasiona mogą być dodawane do wyrobów cukierniczych, płatków owsianych, jogurtu i innych produktów spożywczych w celu zwiększenia ich wartości odżywczych. Są praktycznie bez smaku, więc nie mają wpływu na smak potraw. Trawa pszeniczna jest kolejnym przykładem takiej żywności. Jest bardzo dobrym źródłem wielu witamin i soli mineralnych. To jedzenie oparte, które pomaga zrównoważyć poziom pH. Co więcej, pomaga organizmowi w naturalnej detoksykacji. Biorąc pod uwagę wartość odżywczą jaką oferuje, warto wprowadzić ją do diety. Ma silny smak, dlatego twoje kubki smakowe muszą do niej przywyknąć. Aby zrównoważyć smak, spróbuj wymieszać ją z czymś co lubisz. W ten sposób na pewno poprawisz swoje zdrowie!

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl