Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Jedzenie obfite w przeciwutleniacze

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Istniej膮 na rynku 偶ywno艣膰, kt贸ra jest bardzo po偶ywna. Ma pozytywny wp艂yw na organizm, a nawet ma naturalne w艂a艣ciwo艣ci lecznicze. Kilka z takich produkt贸w jest klasyfikowanych jako super 偶ywno艣膰, gdy偶 s膮 one pe艂ne znacznej ilo艣ci witamin i minera艂贸w. Ich spo偶ywanie mo偶e naturalnie wzmocni膰 uk艂ad odporno艣ciowy i naprawi膰 wiele uszkodzonych kom贸rek w organizmie. Dobrze jest wnie艣膰 je do codziennych posi艂k贸w. Nasiona Chia s膮 bogate w bia艂ka, b艂onnik i przeciwutleniacze. S膮 dobrym 藕r贸d艂em kwas贸w t艂uszczowych omega3. Wi臋kszo艣膰, je偶eli nie wszystkie jej w臋glowodan贸w s膮 w postaci w艂贸kien, a nie kompletnego 藕r贸d艂a bia艂ka. Nasiona mog膮 by膰 dodawane do wyrob贸w cukierniczych, p艂atk贸w owsianych, jogurtu i innych produkt贸w spo偶ywczych w celu zwi臋kszenia ich warto艣ci od偶ywczych. S膮 praktycznie bez smaku, wi臋c nie maj膮 wp艂ywu na smak potraw. Trawa pszeniczna jest kolejnym przyk艂adem takiej 偶ywno艣ci. Jest bardzo dobrym 藕r贸d艂em wielu witamin i soli mineralnych. To jedzenie oparte, kt贸re pomaga zr贸wnowa偶y膰 poziom pH. Co wi臋cej, pomaga organizmowi w naturalnej detoksykacji. Bior膮c pod uwag臋 warto艣膰 od偶ywcz膮 jak膮 oferuje, warto wprowadzi膰 j膮 do diety. Ma silny smak, dlatego twoje kubki smakowe musz膮 do niej przywykn膮膰. Aby zr贸wnowa偶y膰 smak, spr贸buj wymiesza膰 j膮 z czym艣 co lubisz. W ten spos贸b na pewno poprawisz swoje zdrowie!

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl