Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Nie dla stresu i niepokoju

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Zakłócony lub nieodpowiedni sen może być wynikiem wielu czynników. Choć może to być spowodowane przez wiele przyczyn fizjologicznych, może być również wynikiem obezwładniającego stresu i niepokoju. Różne czynniki, takie jak problemy osobiste, problemy zdrowotne i presja w pracy mogą prowadzić do ogromnego poziomu stresu, który może czasem stać się nie do opanowania dla niektórych ludzi. Chociaż są osoby, które mogą skutecznie poradzić sobie ze zmartwieniami i stresem, są inni, którzy uważają że jest to dla nich zbyt trudne i nie wiedzą jak odnieść się do tych wszelkiego rodzaju zaburzeń emocjonalnych. Kiedy stres staje się wyzwaniem pełnym codziennych napięć i zmartwień, i trudno jest właściwie się spać, to jest o ważne, aby znaleźć sposoby stabilizacji. Istnieje kilka środków, które można podjąć, aby uspokoić swój niepokój i lepiej spać. Jednakże, wśród różnych rzeczy, jednym z najbardziej korzystnych jest muzyka. Słuchanie muzyki uspokajającej przed snem może pomóc ogromnie – dzięki temu śpi się lepiej i dłużej. Muzyka ma magiczne moce, które pozwalają umysłowi odpocząć i zrelaksować się, uwalniając w ten sposób wszystkie obawy, lęki, stres i napięcia. Muzyka na pewno jest bardzo skuteczna w obniżaniu poziomu stresu, zarówno u ludzi, którzy są całkowicie zdrowi, a także u osób cierpiących na pewnego rodzaju schorzenia.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl