Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Niesamowite wartości w ramach odżywiania

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jadłeś coś zielonego dzisiaj? Tak, zielone warzywa są dobre dla Ciebie, jest zupełnie inna klasa zielonych produktów, które są nawet lepsze. I te zielone są uważane za jedną z grup najlepszych z możliwych ze względu na ich niesamowite wartości w ramach odżywiania. Większość z nich są dość małe takie jak organizmy jednokomórkowe spirulina i chlorella. Lub mogą to być też maleńkie pędy nowo kiełkującej trawy zbożowej. Jednak mimo, że są małe, odżywczo są naprawdę bogate. Badania kliniczne i badania wstępne uznały, że są wspaniałą forma terapii uzupełniającej raka, idealne dla regeneracyjnej pielęgnacji skóry, zapobieganiu niedokrwistości u kobiet w ciąży i osób w podeszłym wieku, zmniejszają ryzyko chorób serca i cukrzycy. Mówimy o żywności, która może przekształcić twoje zdrowie. Każdy z tych zielonych produktów spożywczych jest różny. Każdy ma unikalne związki i kombinacje składników odżywczych, które czynią je przydatnymi do różnych problemów zdrowotnych. Ale one też mają wspólne super składniki odżywcze. Te składniki są tak ważne, że zawsze powinny znajdować się w codziennej diecie. Wszystkie te zielenie są super bo są bogate w chlorofil i wysokiej klasy pigmenty o nazwie karotenoidów. A jeśli chodzi o korzyści dla zdrowia, te dwa pigmenty mają za sobą wyjątkową ilość badań wykazujących, ich waleczność dzięki temu organizm będzie silny.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl