Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Odpowiednia dieta dla dziecka

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Aby dziecko mogło się prawidłowo rozwijać musi do tego procesu otrzymywać odpowiednie składniki odżywcze, które będą budowały jego tkanki. Żeby zaspokoić całkowite zapotrzebowanie organizmu, potrzebnych jest 40 substancji oraz dużo witamin. Dieta dziecka, podobnie jak dieta dorosłego człowieka powinna składać się z 4 do 5 lekkostrawnych posiłków, które należy jeść o odpowiednich porach. Jedną z najważniejszych witamin potrzebnych do prawidłowego rozwoju dziecka jest witamina D w połączeniu z wapniem, ponieważ to wapń jest podstawą budowy kości małego człowieka, zaś witamina D pomaga w jego przyswajaniu. Wapń jest zawarty przede wszystkim w produktach mlecznych, warzywach strączkowych i suszonych owocach. Natomiast witamina D występuje w rybach morskich oraz produktach nabiałowych. Jeżeli umiemy mądrze korzystać ze słońca, to dobrym dostarczycielem witaminy D są jego promienie. Jeśli nie zadbamy o prawidłowy poziom wapnia i witaminy D u dziecka może dojść do złamań kości, a także choroby zwanej krzywicą. W późniejszym okresie, kiedy człowiek jest dorosły niedobór ten powoduje nawet osteoporozę. Najczęstszymi błędami popełnianymi przez rodziców w żywieniu dzieci jest: pozwolenie dziecku na wyjście z domu bez śniadania, a wiadomo, że śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia; pozwalanie dzieciom na zjedzenie w ramach obiadu Fastfooda, zamiast zdrowego mięsa i warzyw. medycyna sportowa carolina.pl/medycyna-dla-aktywnych/

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl