Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Ruch to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Lekarze, dietetycy oraz trenerzy nie od dziś zachęcają społeczeństwo, aby wstało a foteli i kanap oraz zaczęło się więcej ruszać. W ten sposób można nie tylko schudnąć i pięknie wyrzeźbić swoje ciało, ale również poprawić przemianę materii oraz ustrzec się przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Jeżeli do tej pory nie mieliśmy zwyczaju uprawiać żadnej aktywności fizycznej, powinniśmy zacząć przełamywać ten impas drobnymi kroczkami. Warto zacząć od tego, ze zrezygnujemy z windy i zaczniemy chodzić po schodach, nawet na piąte czy dziesiąte piętro. Początkowo będzie nam trudno, zasapiemy się, lecz po kilku dniach przyzwyczaimy się do tego wysiłku. Warto też chodzić do pracy czy na zakupy pieszo, zamiast jeździć samochodem lub autobusem, zwłaszcza, gdy nie mamy do pokonania więcej, niż kilometr czy dwa. Dobrze jest też chodzić na długie spacery. Podczas nich nie tylko spalimy kalorie, ale też wzmocnimy nasze mięsnie i dotlenimy mózg oraz wszystkie narządy wewnętrzne, odprężymy się, zrelaksujemy, pozbędziemy stresów i napięć. Kiedy już tego rodzaju ruch wejdzie nam w zwyczaj i przestanie nas męczyć, możemy zacząć trenować jakąś dyscyplinę sportową, a najlepiej kilka dyscyplin. Warto ćwiczyć przez co najmniej godzinę codziennie lub chociaż co drugi dzień. Wówczas zapewnimy swojemu ciału optymalną dawkę ruchu.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl