Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Ruch w trosce o zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Każdy człowiek, aby zachować zdrowie i urodę, powinien zdrowo się odżywiać, a także wypoczywać. Nie można cały czas pracować czy się uczyć, lekceważąc sen oraz regenerację ciała i ducha na inne sposoby. Należy zadbać o to, aby się porządnie najeść, wyspać, znaleźć czas na spacer, spotkanie z przyjaciółmi, słuchanie muzyki, a także sport. Odpowiedni dawka ruchu sprawi, ze unikniemy wielu chorób cywilizacyjnych, jak miażdżyca, nadciśnienie, otyłość, a także rozmaite schorzenia kręgosłupa. Ponadto regularna aktywność fizyczna wyrobi nam zgrabną, wysportowaną sylwetkę, wzmocni nasze mięśnie oraz je rozbuduje, jak również pomoże nam spalić nadmiar kalorii. Ponadto sport pomoże nam skutecznie się odprężyć i zrelaksować. Najlepsze efekty uzyskamy ruszając się na różnorodne sposoby, tak aby wzmocnić mięśnie całego ciała, poprawić swoją siłę, szybkość, wytrzymałość i zwinność. Dobrym pomysłem jest zatem przeplatany trening. Na przykład w poniedziałki, środy i piątki możemy zrobić półgodzinny trening siłowy obfitujący w podciąganie na drążku, podnoszenie ciężarków, pompki, brzuszki i przysiady, a potem przez pół godziny biegać. Trening siłowy zbuduje nam silna masę mięśniowa i wzmocni nasze ciało, a bieganie wyrobi kondycję bądź szybkość, w zależności do tego, czy będziemy biegać przez cały czas równym wolnym tempem, czy też interwałowo – raz wolno, raz bardzo szybko. Z kolei we wtorki i czwartki możemy wybrać się relaksacyjnie na basen, aby się odprężyć, dać wytchnienie mięśniom i kręgosłupowi, a przy okazji wzmocnić mięśnie całego ciała, podnieść odporność i pozbyć się uporczywego cellulitu.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl