Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Sen jest ważny

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jeżeli pragniemy zachować zdrowie i urodę, nie możemy ograniczyć się do jednego sposobu dbania o siebie. Powinniśmy połączyć wiele różnych praktyk, które wspólnie sprawią, że staniemy się ludźmi zwinnymi, silnymi, odpornymi na choroby, a przy okazji mającymi piękna sylwetkę i zdrową cerę oraz włosy. Warto zdrowo się dożywiać, jeść różnorodne owoce i warzywa, pamiętać też o białku oraz o zdrowych, roślinnych tłuszczach. Korzystna dla zdrowia okazuje się również regularna aktywność fizyczna, najlepiej uprawiana na świeżym powietrzu, jak gra w piłkę, jazda na rowerze czy rolkach, bieganie. Nie zapominajmy również o wypoczynku. Nawet jeżeli będziemy zdrowo się odżywiać oraz codziennie przeznaczać godzinkę na aktywność sportową, nie zachowamy dobrego zdrowia i sił witalnych, jeżeli nie zadbamy o należyty relaks. W końcu zabraknie nam sił, pogorszy się nasza zdolność koncentracji, refleks, szybkość. Będziemy mniej sprawni intelektualnie oraz fizycznie, mimo regularnego trenowania jakiejś dyscypliny sportowej. Możemy też stać się smutni i nerwowi. Wypoczynek jest zatem niezbędny, aby nasz organizm oraz umysł i psychika funkcjonowały prawidłowo. Warto przede wszystkim zadbać o odpowiednią ilość snu.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl