Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Składniki odżywcze w codziennej diecie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Popularność suplementów zdrowotnych wzrosła jednocześnie z popularnością szybkiej i taniej żywności przetworzonej. Nie jesteśmy w stanie być pełni wszystkich istotnych składników z pomocą codziennej diety, dlatego suplementy zdrowotne stały się ważnym źródłem składników odżywczych dla niemal wszystkich grup wiekowych. Nie są to kompletne diety, ale raczej mają na celu dostarczenie produktów do ciała pełnych podstawowych składników odżywczych witaminy, aminokwasy, zioła i minerały. Nasz organizm potrzebuje sześciu podstawowych składników odżywczych w codziennej dicie – to białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy, minerały i woda. Te niezbędne składniki odżywcze są dostarczane przez spożycie zdrowej diety, która powinna być zrównoważona składając się z odpowiedniej partii owoców i warzyw, oprócz całej żywności. Pomimo korzystania ze zdrowej diety, nadal są pewne witaminy i minerały, które muszą być uzupełnione. Te dodatki, gdy są przyjmowane odpowiednio dają wielkie zdrowie. Jest to często błędne przekonanie, że tłuszcze mogą być bardzo szkodliwe dla organizmu, choć jest to dość sprzeczne. Tłuszcze są jednym z podstawowych składników odżywczych, które muszą być uzupełnione, ponieważ odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu wiele struktur komórkowych. Jednak mówimy tutaj o tych zdrowych!

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl