Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Sport to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jeżeli chcemy mieć szczupłą sylwetkę wcale nie musimy się katować dietami. Wystarczy, że będziemy uprawiać jakiś sport. Jazda na rowerze wbrew pozorom bardzo dobrze wpływa na pracę ud oraz na płaski brzuch. Niestety nie każdy może jeździć na rowerze. Osoby, które mają uszkodzony kręgosłup na przykład kręgozmyk nie powinny jeździć na rowerze ze sztywnym siodełkiem. Możemy wykorzystać siodełko z amortyzacją. Drugim taki sportem, który bardzo pomaga na sylwetkę jest bieganie. Bieganie powoduje, że nasze uda pracują w rezultacie czego mięśnie spalają tkankę tłuszczową. Małe odległości robią nawet dzieci. Do kolejnych sportów, które dobrze wpływają na sylwetkę jest pływanie. W wodzie nasz kręgosłup odpoczywa, ale mięsnie pracują podczas wykonywanych ruchów. Kolejnym sportem jest aerobik. Aerobik to najlepsza forma spalania tłuszczu. W zależności jakie mięśnie pracują tak spala się tkanka tłuszczowa. Pamiętajmy, że jeżeli chcemy spalić trochę kalorii i zgubić zbędne kilogramy nie możemy podjadać również trzeba trzymać się pewnych zasad, a mianowicie nie jemy po 18, ponieważ nasze ćwiczenia z aerobiku mogą pójść w niepamięć i za każdym razem będziemy zaczynać od nowa. Możemy też ograniczyć słodycze, a przerzucić się na pełnowartościowe jedzenie. Zamiast śmietany użyjmy jogurtu naturalnego. Zamiast majonezu możemy użyć majonezu ligh.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl