Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Sport to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Je偶eli chcemy mie膰 szczup艂膮 sylwetk臋 wcale nie musimy si臋 katowa膰 dietami. Wystarczy, 偶e b臋dziemy uprawia膰 jaki艣 sport. Jazda na rowerze wbrew pozorom bardzo dobrze wp艂ywa na prac臋 ud oraz na p艂aski brzuch. Niestety nie ka偶dy mo偶e je藕dzi膰 na rowerze. Osoby, kt贸re maj膮 uszkodzony kr臋gos艂up na przyk艂ad kr臋gozmyk nie powinny je藕dzi膰 na rowerze ze sztywnym siode艂kiem. Mo偶emy wykorzysta膰 siode艂ko z amortyzacj膮. Drugim taki sportem, kt贸ry bardzo pomaga na sylwetk臋 jest bieganie. Bieganie powoduje, 偶e nasze uda pracuj膮 w rezultacie czego mi臋艣nie spalaj膮 tkank臋 t艂uszczow膮. Ma艂e odleg艂o艣ci robi膮 nawet dzieci. Do kolejnych sport贸w, kt贸re dobrze wp艂ywaj膮 na sylwetk臋 jest p艂ywanie. W wodzie nasz kr臋gos艂up odpoczywa, ale mi臋snie pracuj膮 podczas wykonywanych ruch贸w. Kolejnym sportem jest aerobik. Aerobik to najlepsza forma spalania t艂uszczu. W zale偶no艣ci jakie mi臋艣nie pracuj膮 tak spala si臋 tkanka t艂uszczowa. Pami臋tajmy, 偶e je偶eli chcemy spali膰 troch臋 kalorii i zgubi膰 zb臋dne kilogramy nie mo偶emy podjada膰 r贸wnie偶 trzeba trzyma膰 si臋 pewnych zasad, a mianowicie nie jemy po 18, poniewa偶 nasze 膰wiczenia z aerobiku mog膮 p贸j艣膰 w niepami臋膰 i za ka偶dym razem b臋dziemy zaczyna膰 od nowa. Mo偶emy te偶 ograniczy膰 s艂odycze, a przerzuci膰 si臋 na pe艂nowarto艣ciowe jedzenie. Zamiast 艣mietany u偶yjmy jogurtu naturalnego. Zamiast majonezu mo偶emy u偶y膰 majonezu ligh.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl