Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Stare przysłowie mówi, że „sport to zdrowie”.

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Każdy chyba wie, że aby zadbać o swoje zdrowie nie wystarczy zrezygnować z niezdrowej żywności, ale bardzo ważny jest ruch! Kiedy już zaczniemy dbać o siebie i stosować różne diety, należy również pamiętać o tym, że aby dobrze się czuć, należy uprawiać jakiś sport. Nie wystarczy jeść zdrowych rzeczy, aby dobrze wyglądać i się czuć. Ktoś z nas chce zrzucić z wagi i mu to nie wychodzi? Bardzo ważne jest, żeby zażywać więcej ruchu! Sama dieta nic nie pomoże! Każdy z nas powinien uprawiać jakiś sport, żeby mieć dobre samopoczucie! Nie od dziś wiadomo, że spory wysiłek uwalnia z naszego organizmu dużo endorfin, co wprawia nas w dobry nastrój i chcemy więcej! Nie musimy koniecznie od razu brać udział w maratonach, ale stopniowo powinniśmy zacząć zażywać coraz więcej ruchu. Można zacząć od dziennego joggingu, na początek niech będzie pół godziny biegania. Na pewno już po paru dniach odczujemy różnicę i poczujemy się znacznie lepiej i na pewno będziemy zdrowsi! Możemy też poćwiczyć nie wychodząc w ogóle z domu. Można robić przysiady, pompki czy pajacyki. Bardziej zaawansowanym sportowcom można polecić zainwestowanie w własny sprzęt! Można kupić różnego rodzaju sprzęt do ćwiczeń. Między innymi bieżnie czy rowerek. Ostatnio bardzo popularne stały się tak zwane orbitreki, na których można wyćwiczyć różne partie ciała, nie tylko nogi i pośladki, ale również mięśnie rąk i brzucha. Jak wiadomo taki sprzęt nie należy do najtańszych, dlatego niekoniecznie trzeba z niego korzystać. Można na swój własny sposób uprawiać jakiś sport i dbać przy tym o swoje zdrowie! Fajnie mieć bieżnię, ale jeśli nas nie stać na taki sprzęt wystarczy pobiegać na dworze w czasie pogody, a kiedy na dworze pada deszcz, wtedy można poćwiczyć w inny sposób w zaciszu własnego domu, na przykład ćwicząc podskoki czy wykroki. Dentyci z dowiadczeniem w polecanej klinice dentystycznej http://www.dentist.com.pl Dentist - leczenie zbw

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl