Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Stop cukrom przetworzonym!

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Problem zaczyna się, gdy ludzie nie mają zbyt dużego zużycia węglowodanów prostych, które są powszechnie znane jako cukry, ponieważ są one zasadniczo monosacharydowe prościej mówiąc są kompozycją jednego lub dwóch jednostek. Więc mogą produkować szybki naturalny zastrzyk energii, ale wielkim kosztem, są to na przykład: cukier rafinowany, miód czy syropy. Trawią się zbyt szybko dając impuls energii, po którym następuje zderzenie czyli brak energii powodowanej przez szybkie tempo tego jak te proste cukry są przetwarzane w organizmie. Tutaj są ciasta, ciastka, słodycze, czekolada, smakowe napoje gazowane czy mocno przetworzona żywność. Odpowiedzią na to jest spożywać więcej węglowodanów złożonych, które są przechowywane w organizmie dla produkcji trwałej energii bez pragnienia szybkich wzmacniaczy energetycznych. Więc jakie są tego źródła ekonomiczne i praktyczne? Na śniadanie polecamy dla zdrowia musli bez cukru, zawierające mieszankę suszonych owoców, orzechów, nasion i owsatakie dania są świetne, szybkie i proste przypominają naturalną energię, bez gotowania lub przygotowania. Mieszanka ta zawiera głównie rozpuszczalne włókna. Picie odpowiedniej ilości wody jest również niezbędne, picie zbyt dużej ilości kawy, herbaty i coli w pracy jest bardzo odwadniające. A więc co wybierasz dla siebie?

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl