Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Stop cukrom przetworzonym!

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Problem zaczyna si臋, gdy ludzie nie maj膮 zbyt du偶ego zu偶ycia w臋glowodan贸w prostych, kt贸re s膮 powszechnie znane jako cukry, poniewa偶 s膮 one zasadniczo monosacharydowe pro艣ciej m贸wi膮c s膮 kompozycj膮 jednego lub dw贸ch jednostek. Wi臋c mog膮 produkowa膰 szybki naturalny zastrzyk energii, ale wielkim kosztem, s膮 to na przyk艂ad: cukier rafinowany, mi贸d czy syropy. Trawi膮 si臋 zbyt szybko daj膮c impuls energii, po kt贸rym nast臋puje zderzenie czyli brak energii powodowanej przez szybkie tempo tego jak te proste cukry s膮 przetwarzane w organizmie. Tutaj s膮 ciasta, ciastka, s艂odycze, czekolada, smakowe napoje gazowane czy mocno przetworzona 偶ywno艣膰. Odpowiedzi膮 na to jest spo偶ywa膰 wi臋cej w臋glowodan贸w z艂o偶onych, kt贸re s膮 przechowywane w organizmie dla produkcji trwa艂ej energii bez pragnienia szybkich wzmacniaczy energetycznych. Wi臋c jakie s膮 tego 藕r贸d艂a ekonomiczne i praktyczne? Na 艣niadanie polecamy dla zdrowia musli bez cukru, zawieraj膮ce mieszank臋 suszonych owoc贸w, orzech贸w, nasion i owsatakie dania s膮 艣wietne, szybkie i proste przypominaj膮 naturaln膮 energi臋, bez gotowania lub przygotowania. Mieszanka ta zawiera g艂贸wnie rozpuszczalne w艂贸kna. Picie odpowiedniej ilo艣ci wody jest r贸wnie偶 niezb臋dne, picie zbyt du偶ej ilo艣ci kawy, herbaty i coli w pracy jest bardzo odwadniaj膮ce. A wi臋c co wybierasz dla siebie?

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl