Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Suplementy diety, a zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Na rynku farmaceutycznym pojawiło się mnóstwo lekarstw oraz suplementów diety, które zapewniają niebywałe zdrowie i wigor wystarczy łykać je regularnie. Jest wiele osób, które w takie cuda farmaceutyków wierzą i łykają je na potęgę nie widząc mimo wszystko żadnej poprawy. Często pojawia się u takich osób efekt placebo, czyli, że biorąc dany lek widzą nagle ogromną poprawę, bo chcą po prostu w to uwierzyć nie zależnie od tego czy dany lek przynosi naprawdę jakiekolwiek efekty. Jednak suplementy diety to nie jest żadne rozwiązanie. Owszem zawierają one w sobie witaminy, ale mimo wszystko są to środki syntetyczne, które słabo wchłaniają się w organizmie. Najłatwiejszym sposobem na przyswojenie przez organizm niezbędnych dla niego witamin jest odpowiednia dieta pełna surowych owoców i warzyw, bowiem podczas gotowania wiele się z nich traci. Jedząc minimum raz dziennie owoce lub warzywa oraz pijąc naturalne niesłodzone soki dostarczamy do organizmu niezbędne minimum witamin, które potrzebuje nasz organizm do codziennego funkcjonowania i zapewnienia odpowiedniego zdrowia oraz nabycia odporności organizmu. Warto, więc zwrócić uwagę na to, czym się odżywiamy zamiast płacić koncernom farmaceutycznym za syntetyczne środki, które nie przynoszą pożądanych efektów. Tracimy w taki sposób czas i pieniądze.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl