Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Suplementy diety, a zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Na rynku farmaceutycznym pojawi艂o si臋 mn贸stwo lekarstw oraz suplement贸w diety, kt贸re zapewniaj膮 niebywa艂e zdrowie i wigor wystarczy 艂yka膰 je regularnie. Jest wiele os贸b, kt贸re w takie cuda farmaceutyk贸w wierz膮 i 艂ykaj膮 je na pot臋g臋 nie widz膮c mimo wszystko 偶adnej poprawy. Cz臋sto pojawia si臋 u takich os贸b efekt placebo, czyli, 偶e bior膮c dany lek widz膮 nagle ogromn膮 popraw臋, bo chc膮 po prostu w to uwierzy膰 nie zale偶nie od tego czy dany lek przynosi naprawd臋 jakiekolwiek efekty. Jednak suplementy diety to nie jest 偶adne rozwi膮zanie. Owszem zawieraj膮 one w sobie witaminy, ale mimo wszystko s膮 to 艣rodki syntetyczne, kt贸re s艂abo wch艂aniaj膮 si臋 w organizmie. Naj艂atwiejszym sposobem na przyswojenie przez organizm niezb臋dnych dla niego witamin jest odpowiednia dieta pe艂na surowych owoc贸w i warzyw, bowiem podczas gotowania wiele si臋 z nich traci. Jedz膮c minimum raz dziennie owoce lub warzywa oraz pij膮c naturalne nies艂odzone soki dostarczamy do organizmu niezb臋dne minimum witamin, kt贸re potrzebuje nasz organizm do codziennego funkcjonowania i zapewnienia odpowiedniego zdrowia oraz nabycia odporno艣ci organizmu. Warto, wi臋c zwr贸ci膰 uwag臋 na to, czym si臋 od偶ywiamy zamiast p艂aci膰 koncernom farmaceutycznym za syntetyczne 艣rodki, kt贸re nie przynosz膮 po偶膮danych efekt贸w. Tracimy w taki spos贸b czas i pieni膮dze.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl