Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Trening to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Inny sposób na ciekawy trening to chodzenie dwa razy w tygodniu a rolki lub łyżwy, co wyrabia mięsnie brzucha, pośladków i nóg oraz sprzyja spalaniu kalorii i wyrabianiu kondycji, a także chodzenie dwa razy w tygodniu na intensywne zajęcia aerobowe, które jeszcze skuteczniej pomogą nam pracować nad kondycją. Warto też trenować pilates, który relaksuje nasze plecy zmęczone siedzącym trybem życia i który pomaga rozciągnąć wszystkie mięsnie, co okazuje się niezbędne do prawidłowego wykonywania ćwiczeń z zakresu innych dyscyplin. Jeżeli nie mamy sił na tak intensywną aktywność fizyczną postarajmy się chociaż znaleźć codziennie pól godziny na spacer. Najlepiej, aby był to spacer po parku czy lesie, spokojny, relaksacyjny i odprężający. Jeżeli jest to jednak niemożliwe, to przynajmniej przejdźmy się pieszo z pracy do domu, o ile nie mamy do pokonania dystansu dłuższego, niż trzy kilometry albo też wybierzmy się na piesze zakupy, nie zabierając ze sobą samochodu. Dzięki regularnej aktywności ruchowej na pewno będziemy wyglądać i czuć się lepiej. Poprawi się nasza kondycja, siła, sprawność. Staniemy się bardziej odporni na choroby. Będziemy mieć smuklejsze, bardziej wyprostowane ciało i ogólnie wyglądać dużo ładniej. Dlatego też naprawdę warto dbać o zdrowie poprzez aktywność fizyczną.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl