Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Więcej ruchu to zdrowie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Dobrze jest też ćwiczyć na różne sposoby, aby jednocześnie wzmocnić mięśnie i trochę je rozbudować, spalić kalorie, podnieść swoja wytrzymałość i szybkość. Możemy zatem dwa razy w tygodniu przejść się na siłownię i tam trenować po kolei różne partie mięśni, a trzy razy iść na basen, gdzie wzmocnimy swoją wytrzymałość i szybkość, nabierzemy zwinności, odprężymy się iż relaksujemy, a przy okazji podniesiemy odporność naszego organizmu. Przy okazji podczas pływania możemy skutecznie pozbyć się cellulitu. Inny sposób na trening to jogging od poniedziałku do piątku oraz jazda na rowerze czy łyżwach w weekend. Zarówno bieganie, jak tez jazda na rowerze czy łyżwach są to dyscypliny wytrzymałościowe, które spalają kalorie, budują piękną sylwetkę, podnoszą naszą kondycję, ale jednocześnie pięknie i naturalnie rzeźbią mięśnie. Warto więc uprawiać tego rodzaju sporty. Kolejny rodzaj treningu, który może nam pomóc poprawić stan swojego zdrowia, to zajęcia w klubie fitness. Możemy dwa razy w tygodniu chodzić na pilates, który pomoże nam się rozciągnąć, odpręży nas i wpłynie korzystnie na kręgosłup zmęczony siedzącym trybem życia. Dwa razy możemy zaś iść na dynamiczne zajęcia taneczne czy typowo aerobowe, które pomogą nam spalić kalorie, poprawić kondycje i szybkość. Osoby, które regularnie uprawiają sport, żyją dłużej. Do późnych alt zachowują ładną sylwetkę, szczupłą i wyprostowaną, nie uskarżają się na złą przemianę materii, bóle kręgosłupa, częste przeziębienia czy problemy z sercem.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl