Osoby starsze s膮 znacznie s艂absze od ludzi m艂odych. Powoli trac膮 dobr膮 kondycj臋 i si艂臋 mi臋艣ni. Ich narz膮dy wewn臋trzne nie funkcjonuj膮 ju偶 tak sprawnie, jak kiedy艣, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy trawienne czy dolegliwo艣ci ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom mo偶e cz臋sto szwankowa膰 kr臋gos艂up. Niejednokrotnie mog膮 te偶 pojawia膰 si臋 problemy z oczami, z pami臋ci膮, ze s艂uchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczeg贸lnie o siebie dba膰. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, kt贸re pomo偶e im unikn膮膰 nadwagi, a jednocze艣nie skutecznie od偶ywi ca艂e ich cia艂o. Starsze osoby powinny unika膰 s艂odyczy, gdy偶 s膮 one pe艂ne cukru obci膮偶aj膮cego w膮trob臋, a brakuje w nich warto艣ci od偶ywczych, witamin i minera艂贸w. Je偶eli babcia czy dziadek ma ochot臋 na co艣 s艂odkiego, powinna zje艣膰 miseczk臋 malin, gar艣膰 orzech贸w i rodzynek, wypi膰 szklank臋 艣wie偶o wyciskanego soku pomara艅czowego z 艂y偶eczk膮 miodu, a nie zabiera膰 si臋 za czekolad臋 czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane s膮 r贸wnie偶 potrawy sma偶one i w og贸le bardzo t艂uste. Osoby starsze powinny unika膰 mi臋sa lub je艣膰 je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub ryb臋. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe t艂uszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mog膮 przej艣膰 na wegetarianizm i ograniczy膰 si臋 do t艂uszcz贸w zwierz臋cych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Zdrowie poprawa kondycji

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Oczywi艣cie seks mo偶e nas wzmocni膰 i poprawi膰 nasz膮 kondycj臋, ale 偶eby w og贸le go uprawia膰, trzeba posiada膰 elementarn膮 sprawno艣膰 cia艂a, by膰 w miar臋 rozci膮gni臋tym i wygimnastykowanym. Stopniowo oczywi艣cie mo偶na poszerza膰 swoj膮 sprawno艣膰, zar贸wno poprzez cz臋ste stosunki, jak r贸wnie偶 inne formy aktywno艣ci fizycznej. Z pewno艣ci膮 na nasze mo偶liwo艣ci seksualne, na umiej臋tno艣膰 zyskania w艂asnego zaspokojenia oraz zadowolenia partnera wp艂yn膮 pozytywnie wszelkie aktywno艣ci podnosz膮ce nasza kondycj臋, jak bieganie, p艂ywanie, jazda na rowerze. Aby uprawia膰 seks w skomplikowanych pozycjach, warto te偶 by膰 osob膮 doskonale rozci膮gni臋ta, w czym pomo偶e trenowanie pilatesu. Czasami przydaje si臋 te偶 si艂a fizyczna, kt贸r膮 wyrobi podnoszenie ci臋偶ar贸w, robienie pompek, brzuszk贸w, przysiad贸w. Na pewno, aby mie膰 si艂y i ch臋ci na seks, trzeba te偶 zdrowo si臋 od偶ywia膰. Na romantyczn膮 kolacj臋 przed seksem warto zje艣膰 co艣 lekkiego, bogatego w witaminy i minera艂y, co b臋dzie sprzyja艂o wysi艂kowi. Mog膮 to by膰 surowe lub gotowane warzywa i owoce, niewielka ilo艣膰 ry偶u czy makaronu. Warto je艣膰 cebul臋, czosnek, lubczyk, bazyli臋, tymianek, oliwki, awokado, kapary. S膮 to naturalne afrodyzjaki, podnosz膮ce nasz膮 ch臋膰 na seks oraz u艂atwiaj膮ce doznanie przyjemno艣ci. Po seksie warto co艣 przek膮si膰, aby zregenerowa膰 utracone si艂y, chyba ze od razu si臋 zasypia, w贸wczas organizm regeneruje si臋 poprzez sen. Warto te偶 zadba膰 o pozytywn膮 atmosfer臋, odstresowa膰 si臋. Napi臋cia nie sprzyjaj膮 nabraniu ch臋ci do seksu.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w kt贸rym s膮 porady zdrowego trybu 偶ycia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl