Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Zdrowie służy pięknu

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jeżeli marzymy o tym, aby być osobami atrakcyjnymi, mieć zgrabne i szczupłe ciało, bujne włosy i piękną, czystą cerę, musimy sobie uświadomić, że taki stan wynika z niczego innego, jak po prostu ze zdrowia. Dlatego też w trosce o swoja atrakcyjność i wdzięk postarajmy się po prostu zadbać o zdrowie. Przede wszystkim powinniśmy zwracać baczną uwagę na to, co, jak i kiedy jemy. Dobrze jest jeść pięć małych posiłków każdego dnia, bez podjadania w miedzy czasie. W ten sposób nasz organizm nie magazynuje tłuszczu, lecz wykorzystuje na bieżąco zapasy energii, których mu dostarczamy. Ma też czas, aby odpocząć między jednym posiłkiem a drugim, a jednocześnie nie staje się w tym czasie nadmiernie głodny, gdyż niebawem otrzymuje kolejną dawkę energii. Optymalnie jest jeść co trzy czy co cztery godziny. Śniadanie powinno zostać spożyte najlepiej zaraz po wstaniu z łóżka, ewentualnie godzinę czy dwie później. Natomiast kolację najlepiej zjeść na dwie czy trzy godziny przed nocnym spoczynkiem, aby organizm miał czas ją strawić. Warto jeść dużo warzyw i owoców, Poprawią one naszą przemianę materii, odżywią włosy i skórę, wzmocnią mięśnie. Dzięki zawartym w nich witaminom i minerałom pozbędziemy się wyprysków, nasze włosy staną się mocne i lśniące, a cało sprężyste. Rzecz jasna, trzeba tez dostarczać organizmowi białka oraz zdrowego, roślinnego tłuszczu. Oba te składniki są potrzebne naszym mięśniom i narządom wewnętrznym, jak również skórze i włosom. Dzięki nim nasz skóra staje się jędrna i napięta, włosy bujne, a całe ciało silne i mocne.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl