Osoby starsze są znacznie słabsze od ludzi młodych. Powoli tracą dobrą kondycję i siłę mięśni. Ich narządy wewnętrzne nie funkcjonują już tak sprawnie, jak kiedyś, często pojawiają się problemy trawienne czy dolegliwości ze strony serca lub nerek. Ponadto seniorom może często szwankować kręgosłup. Niejednokrotnie mogą też pojawiać się problemy z oczami, z pamięcią, ze słuchem. Dlatego tez ludzie starsi powinni szczególnie o siebie dbać. W ich przypadku wskazana jest lekka dieta, które pomoże im uniknąć nadwagi, a jednocześnie skutecznie odżywi całe ich ciało. Starsze osoby powinny unikać słodyczy, gdyż są one pełne cukru obciążającego wątrobę, a brakuje w nich wartości odżywczych, witamin i minerałów. Jeżeli babcia czy dziadek ma ochotę na coś słodkiego, powinna zjeść miseczkę malin, garść orzechów i rodzynek, wypić szklankę świeżo wyciskanego soku pomarańczowego z łyżeczką miodu, a nie zabierać się za czekoladę czy cukierki. Dla starszych ludzi nie wskazane są również potrawy smażone i w ogóle bardzo tłuste. Osoby starsze powinny unikać mięsa lub jeść je tylko dwa czy trzy razy w tygodniu, najlepiej kurczaka lub rybę. Kurczak jest bowiem chudy, a ryba zawiera zdrowe tłuszcze. Z powodzeniem jednak seniorzy mogą przejść na wegetarianizm i ograniczyć się do tłuszczów zwierzęcych zawartych w orzechach, oliwkach czy awokado.

Zdrowy wygląd to zdrowe odżywianie

Dodane przez Dr.Patryk Mol   |  2011-09-01

Jak wiemy jedzenie dzisiaj pozostawia wiele do życzenia. Producenci starają się aby ich żywność wytrzymywała jak najdłużej, najdłużej co tym idzie więcej dodatków typu E. Wiemy, że zupki w proszku to sama chemia. Nawet w chlebie znajdują się spulchniacze, to samo dotyczy ciast. W przetworach mlecznych znajdziemy kultury bakterii. Pamiętajmy, że prawidłowe przechowywanie na przykład przetworów mlecznych oraz transportowanie ich odpowiednim samochodem z chłodnią może sprawić, że idąc do sklepu kupimy pełnowartościowy produkt. Aby mieć zdrowy wygląd kupujmy jak najwięcej owoców i warzyw. Zwróćmy też uwagę na warzywa i owoce czy leżące na pólkach nie są na przykład zgniłe. Jeżeli jemy dużo owoców i warzyw dostarczamy organizmowi dużo witamin, których na przykład nie ma w mięsie. Jeżeli natomiast lubimy napoje gazowane warto je zamienić na soki. Tylko te z górnej półki dają nam pełno witamin. Najlepszym sokiem jednak jest ten z sokowirówki dlatego jeżeli chcemy się zdrowo odżywiać kupmy sokowirówkę i w okresie letni i jesiennym mamy bardzo dużo warzyw i owoców, z których możemy zrobić bardzo pyszny sok bez konserwantów oraz bez substancji słodzących. To samo dotyczy chleba jeżeli upieczemy własny chleb mamy pewność, że nie ma on żadnych spulchniaczy oraz do chleba możemy dodać tyle ziaren słonecznika ile chcemy.

dodane filmy o zdrowiu

Film dodany przez lekarza   |  

Nasze zdrowie

  • 1

    Medyczne ciekawostki

    Serwis Hongan

    Serwis Medyczny w którym są porady zdrowego trybu życia

    Napisz do nas :

    Jesli chcesz byc naszym redaktorem zapraszamy do kontaktu

    Piotr Szuberla

    Adres: Ropczyce, ul.Lwowska 22
    E-mail: Med@aptekachorzow24h.pl